Zo de laatste dagen in Moskou waren van het regelen. Jack en Joost hebben nog wat gewassen kleding gebracht naar Yara (via Anastasia natuurlijk) en toen begon het echte eind geregel.

De stoelen in het vliegtuig, welke nemen we en wordt er nog gevlogen. Invalide begeleiding regelen in Moskou én in Nederland. Mondkapjes hier en daar (Yara had gelukkig al mondkapjes geregeld voor haar gezin) volgelaatsmasker hadden we, maar geen filters, Peter (van Renate) heeft nog extra filters voor ons gekocht maar helaas van een ander merk.

Wat mag Yara eten in het vliegtuig? en drinken, de koffers (helaas te vol en we moesten bijbetalen) allemaal niet erg.

’s morgens hebben we nog gekeken of de filters toch pasten (helaas) en na koffie vertrokken.

De koffers waren allemaal al ingepakt en snel zaten we in de taxi (van het ziekenhuis). Het grappige was natuurlijk wel dat er 4 ex-patiënten van MS uit het ziekenhuis en hun begeleiders tegelijkertijd in het vliegtuig zouden zitten. Iedereen kende ook elkaar.

We waren als eerste op het vliegveld en konden dus relaxed wachten op de incheck. Eenmaal in het vliegtuig (met onze FFP3 maskers op) ging het voorspoedig. We waren natuurlijk met een hele hoop mensen die elkaar uit het ziekenhuis kenden. We moeten wel zeggen dat de purser Timo van KLM echt een heel betrokken persoon is die volgens ons echt een lintje verdient. Na de aankomst op schiphol moesten we wat langer wachten dan de rest (er waren teveel invaliden en helpers) en hij heeft ons prima geholpen dat te doorstaan.

Aankomst op Schiphol was ontroerend. Zoveel liefs van Bart en Johanneke die ons ophaalden, Haval, Junis, Safa en Karim. De laatsten hadden hun prachtige panda maskers op. Verder natuurlijk alle aanhang van de rest van de MS mensen (die natuurlijk geen MS meer hebben) geweldige bijeenkomst!!

Jack en Joost gingen natuurlijk niet naar Yara haar huis omdat ze te verkouden waren. Bij haar is het nu super geregeld. We gaan de volgende dagen in van corona en revalidatie.

Overmorgen weer meer. groetjes van ons.

1. Paula Bos
    Paula Bos zegt:

Welkom thuis bij je man en kinderen na je wedergeboorte!
    Ik bewonder je, wat was het een inspanning voor je.
    Heel veel geluk in je nieuwe leven!
    Hartelijke groeten, ook aan je man en je ouders,
    de afgelopen periode heeft jullie liefde een flinke boost gegeven!

2. Anja en Jan
    Anja en Jan zegt:

Hallo Yara

Heb net alles gelezen van jou groot avontuur.Meis wat heb jij dit allemaal toch dapper doorstaan.
    Mn complimenten ik neem mn petje voor jou af.
    Ms vrij ach wat is dit toch een zegen voor jou je kinderen man vader moeder en broer.
    Wat ziet jou leven er nu nog mooier uit, hier heb jij heel veel voor moeten doen en laten.
    Yara ik wens jou een Ms vrij leven …..heerlijk….. wat zal jij blij zijn.
    En wat heb jou vader deze Blog over zn dappere positieve meisje fantastisch en duidelijk verwoord.
    Joost en Jac we gaan elkaar na het Carona virus weer zien in de sportschool.

Lieve groetjes Jan en Anja