We zijn nu ruim drie weken in Moskou en Yara zit nog steeds in de isolatie. In een mooi soort judopakje van het ziekenhuis. Haar eigen kleding is allemaal opgeruimd in koffers. Daar moet ze 8 tot 10 dagen in blijven om daarna nog wat te herstellen.

Dat we waarschijnlijk eerder teruggaan naar Nederland is een reële kans. Yara voelt zich over het algemeen erg goed hoewel ze vannacht en deze morgen zich niet echt lekker voelde.

Vannacht heeft ze weer overgegeven, helaas dus haar avondeten. Het eten ’s middags en ’s avonds is wel al een stuk beter dan voor de isolatie. Gebakken appel en vlees.Helaas krijgt ze als ontbijt nog steeds niet zo’n lekkere pap (zeg maar vies).

Het schijnt er allemaal bij te horen. Vandaag brengen we haar nog wat Icetea (wordt ontsmet natuurlijk) net zoals we gisteren wat cola en chipito chips brachten. Stom, vergeten een cadeautje te geven aan Anastasia (vrouwendag) doen we vandaag….

We hebben in Nederland een volgelaatsmasker gekocht voor Yara. Deze wordt volgende week maandag meegenomen door Robert die dan Mark komt ophalen. Het masker kan ze op tijdens de vliegreis. Dit allemaal om besmetting van Yara te voorkomen en ook vanwege het coronavirus. Via bol.com hebben we twee luchtzuiveringsinstallaties aangeschaft voor bij haar thuis. Dan wordt de lucht gezuiverd van allerlei bacteriën en virussen. Yara zal wat ontvankelijker voor besmettingen zijn. Een simpele verkoudheid bijvoorbeeld al. Het knuffelen met haar kinderen zal ook veel voorzichtiger moeten. wassen en schone kleren aan als ze uit school komen.

Jacqueline en ik brengen dus vooral spullen naar het ziekenhuis (in de hoofdingang dus) en verder bekijken we wat mooie plekken in Moskou. Eergisteren naar een soort Efteling geweest, de grootste vlooienmarkt in Europa. Natuurlijk werken we alle twee ook nog.

Lieve allemaal,
    Wat een positief bericht , yara ms vrij.
    Gefeliciteerd van ons beiden.
    Ja het treft slecht met het coronavirus . Maar met goede voorzorgmaatregelen zal het wel lukken.
    Veel groeten uit Rijswijk van Annie en Jan

2. Dick
    Dick zegt:

Hallo lieverds,

fijn om via de blog al de gebeurtenissen een beetje te volgen. Spannende rijden hoor. Niet alleen daar, maar het hoofd al moeten richten op de terugkomst en hoe dat moet. Ik begrijp uit jullie verhalen dat Yara zich ongelooflijk sterk houdt. Ze heeft echt zo’n drang mo die akelige MS te overwinnen. En het blijft bijzonder om te lezen dat Yara nu MS vrij is. Wel gevoeliger voor besmettingen, maar MS vrij!!!! Betekent dat ook dat de MS nooit meer terug kan komen?
    Lijkt me een ram p je dochter alleen maar via Whatsapp en Skype te kunnen bijstaan. Gaat dat nog lang duren of mogen jullie binnenkort gewoon weer bij haar?
    Leuk dat jullie wel de tijd hebben ene nemen om van Moskou te genieten. eigenlijk jammer dat je dan ook nog gaat werken, maar ja de aard van het beestje zullen we maar zeggen.
    Hou jullie goed, geeft Yara via Skype maar een dikke knuffel van me en wens haar alle goeds.

Liefs,
    Dick

3. Marianne van Es
    Marianne van Es zegt:

Spannend allemaal voor jullie! Alles is goed gelukt, Yara is MS vrij. Hoe mooi is dat! Het is een hele weg geweest (en nog), maar ze vecht en is sterk. Joost en Jacqueline, ik vind jullie ook enorm sterk en dapper! Houd nog even vol en geniet van Moskou als het kan, tussen het werk door….
    Liefs uit Delft van Marianne en ook van Rob

Meepraten?