4 maart was Yara haar rustdag en werd ze gecontroleerd op hartbewegingen, bloedwaardes e.d. Dat bleek allemaal super te zijn. Ze is dus klaar voor haar stamcellen. 5 maart verhuisde Yara naar een nieuwe kamer in de andere ruimte. Alle spullen goed ingepakt en in de koffers gedaan. Want hier moet alles echt sterieler zijn.

Daarna kreeg Yara haar stamcellen terug. Wij mochten daar gelukkig bij zijn vooral omdat ze een grotere kamer had. Dat was heel erg spannend. Als dit fout zou gaan dan moet echt alles opnieuw en ook pas over een half jaar. Ze kreeg het op een andere manier toegediend omdat ze erg licht van gewicht is. i.p.v. via een spuit werd het via haar slangetjes en een infuus gedaan. Haar stamcellen (bevroren) werd ons getoond alsof we in een restaurant zaten. Jacqueline kon van de zenuwen bijna niets doen dan zitten.

Het leek net als de bevalling van Yara, in feite is het ook de geboorte van een nieuwe Yara. Na 20 minuten was alles Ok en konden we elkaar feliciteren.

’s middags werd haar stamcelparty gehouden in de grote ruimte met de andere MS patiënten en aanhang (die tenminste niet in de isolatie zaten). Ze kreeg van Anastasia na een mooie toespraak over hoe sterk en positief Yara is haar speldje van een nieuw leven. Daarna moest Yara drie keer met stikstof de vloer begieten als metafoor voor het verdwijnen van de MS. Ze is nu echt MS vrij!!!

Daarna kwam Joyce aan de beurt (zij kwam gelijk met Yara in het ziekenhuis) En praatten we nog gezellig na met de anderen. Vanavond hebben we een uitje met de andere MS aanhang om dingen door te geven en af te stellen.

Jacqueline had al de spulletjes, eten en zo uit de koelkast meegenomen aangezien Yara dat niet meer mag hebben. Achteraf was dat een goede zet want toen wij vanmorgen aangekleed in steriele pakjes in het ziekenhuis stonden vertelde Yara via Whattapp dat we niet meer mochten komen omdat ze de patiënten geen risico wilden laten lopen op allerlei virussen.

Gelukkig konden we de boodschappen nog afgeven aan Anastasia die dat ontsmette en aan Yara kon geven. Vanaf nu dus alleen nog Whatsapp en Skype.

Tot de volgende keer.

1. Sjak
    Sjak zegt:

he lieverd Yara, wat een groot en intens pad loop je en wat doe je het goed, sterk, krachtig en stoer!! En nu flink afzien, tijdens de isolatie, en ook aftellen tot dat je klaar bent! Lieve Yara, zoen voor jou en voor Jacq en Joost! XX

2. Sjak
    Sjak zegt:

lieverds, heftig intens adembenemende verhalen en foto’s EN Yara heel veel sterkte met de isolatie, Elke dag is er een terug naar huis, respect en bewondering, dikke zoen Sjak

3. Yolamde Le coultre
    Yolamde Le coultre zegt:

Lieve Yara gefeliciteerd Nu even alleen maar wij denken aan je Heel veel mooie dromen en heel veel sterkte You are free🦋🦋🦋🦋🦋

Meepraten?
Draag gerust bij!